نمایش فرهنگ شرکت از طریق محتوا

نمایش فرهنگ شرکت از طریق محتوا

هشتاد و نه درصد از سازمان‌های B2B از بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت و جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند.

این خبری خوب برای تیم‌های بازاریابی است، زیرا استراتژی‌های بازاریابی محتوا ۶۲٪ کمتر از استراتژی‌های بازاریابی سنتی هزینه لازم دارند اما سه برابر بیشتر نتیجه‌بخش هستند. اما آیا می‌دانید که این کار برای بخش منابع انسانی هم مفید است؟ ازآنجاکه تمرکز بازاریابی محتوا اغلب روی این است که چگونه به فروش و بازاریابی سود می‌رساند، محتوا همچنین می‌تواند نقش برجسته‌ای در بیان فرهنگ شرکت و جذب استعدادهایی که این هدف را تقویت می‌کنند، داشته باشد.

ارتباط بین محتوا و فرهنگ با نام تجاری کارفرمای شما آغاز می‌شود. جیمی نیکولز، رئیس شرکت CultureIQ می‌گوید: این یک بازار داوطلبانه است، بنابراین نام تجاری کارفرما مهم‌تر از همیشه است و هنگامی‌که نام تجاری کارفرمای شما از همه‌چیزهایی ساخته‌شده که مخاطب با آن مواجه می‌شود، همه‌چیزهایی که می‌نویسید، انعکاسی از این است که نگرش شرکت شما به کسب‌وکار چیست – حتی زمانی که وبلاگ شما موضوعاتی را که مربوط به فرهنگ شرکت نیستند پوشش می‌دهد. تیم‌های بازاریابی و فروش، که اغلب وبلاگ شرکت را کنترل می‌کنند، احتمال دارد که بیشتر بر روی نام تجاری و پیام‌رسانی تمرکز کنند تا اینکه چگونه وبلاگ فرهنگ داخلی شرکت را نمایان می‌سازد.

اگر فکر می‌کنید که وبلاگ شما در شرکت می‌تواند فرهنگ را تقویت کند، می‌توانید از پنج استراتژی خاص که در ادامه آورده شده است برای ترکیب تلاش‌های بازاریابی محتوا و منابع انسانی استفاده کنید:

  1. یک کمپین ایجاد کنید
    سریعا برای اینکه کنترل وبلاگ را در اختیار بگیرد، وارد بحث نشوید. در عوض، یک کمپین استراتژیک چند کارکردی معرفی کنید. این کار به جلوگیری از درگیری با سایر بخش‌های مربوط به وبلاگ و تشویق آن‌ها به مشارکت بیشتر کمک می‌کند.
    نیکولز می‌گوید: کمپین‌ها بهتر عمل می‌کنند زیرا اهداف و نتایج مشخصی برای حرکت به سمت آن‌ها وجود دارد. پس از مدت‌زمان مشخصی، ساختن انرژی و بررسی مجدد آن‌ها ساده‌تر می‌شود تا ببینید چه تأثیری بر مشتریان، استخدام‌های جدید و کارمندان دارند.
  2. کارمندان را درگیر کنید
    کارکنان می‌خواهند به مأموریت شرکت متصل شوند و احساس کنند که بر شرکت و مشتریان تأثیر می‌گذارند. با پرسیدن تخصص کارکنانی که کار آن‌ها در ارتباط با وبلاگ است، به آ‎ن‌ها کمک کنید این کار را انجام دهند. این کار طیف گسترده‎ای از افراد را برای وبلاگ به ارمغان می‌آورد و علاوه بر این کارکنان را بیشتر قادر می‌سازد تا صدای خود را به خط مقدم برسانند.
    نیکولز می‌گوید: هنگامی‌که کارکنان را توانمند می‎سازید تا احساس کنند که صدایشان در خط مقدم و مرکز توجه قرار دارد، به نامزدهای احتمالی نشان می‎دهید که برای این نوع رابطه‌ آمادگی دارید. به‌عنوان‌مثال، از یک توسعه‌دهنده نرم‌‎افزار خواستیم که یک پست وبلاگ بنویسد. به اشتراک‌گذاری چشم‌انداز فردی که محصول را به روش منحصربه‌فرد لمس می‌کند به ما کمک کرد تا به مشتریان آنچه درون محصول رخ می‌دهد را نشان دهیم، اما همچنین به توسعه‌دهنده ما فرصتی داد تا کار خود را به اشتراک بگذارد. او باید مهارت‌های نوشتاری خود را تمرین می‌کرد و کار خود را به‌گونه‌ای بازتاب می‌داد که به‌طورمعمول در روزهای عادی نبود.
  3. صحت را بررسی کنید
    محتوا نقش مهمی در تقویت فرهنگ شرکت دارد، اما اگر صادق نباشید، می‌تواند سیگنال‌های متناقض نیز ارسال کند. این‌که آیا شما در مورد فرهنگ شرکت خود می‎نویسید یا چگونه کمپین‌های ایمیل خود را برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی می‌کنید، پیام‌هایی که از طریق محتوا ارسال می‌کنید، باید با چگونگی انجام واقعی کارها در شرکت هماهنگ شود.
    نیکولز می‌گوید: یک فرهنگ معتبر، سازگار است. محتوایی که منتشر می‌کنید باید با چگونگی انجام کارها در شرکت شما هماهنگ باشد. در غیر این صورت، کارکنان تعجب می‌کنند که چرا کارفرمایانِ آن‌ها چیزی را می‌گویند اما کار دیگری را انجام می‌دهند و اعتماد به رهبری را از دست می‌دهند.
  4. از دستورالعمل‌های سبک و پروتکل وبلاگ نویسی پیروی کنید
    اظهارات شما باید بازتاب‌دهنده فرهنگ شرکت باشد، اما همچنین باید مطابق استانداردهای تیم بازاریابی یا فروش باشد. با کار با دستورالعمل‌ها و فرایند ویراستاری اطمینان حاصل می‌شود که این قطعه با استراتژی گسترده‌تر محتوا مطابقت دارد و همچنین با پیام‌رسانی معطوف به هدف را نیز انجام می‌دهد.
    نیکولز بیان می‌کند: تیم‌های بازاریابی به‌سختی کار می‌کنند تا وبلاگی شگفت‌انگیز ایجاد کنند که پیام‌های مناسب را منتقل کند. از دستورالعمل‌هایی که تعیین کرده‌اند استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشارکت فرهنگی شما با این استانداردها مطابقت دارد. به‌این‌ترتیب، اگر چیزی در اظهارات شما تغییر کند، مسئله‌ای شخصی نیست و فقط پروتکل است.
  5. از گروه محتوا نخواهید کار سنگین را انجام دهد
    محتوا می‌تواند ابتکارات فرهنگی و استراتژیک شرکت را پشتیبانی کند، اما نمی‌تواند جایگزین آن شود. همان‌طور که به استراتژی محتوا برای ساختن فرهنگ نگاه می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که محتوایی که تولید می‌کنید نشانه‌ای ازآنچه در فرهنگ شرکت شما رخ می‌دهد باشد، نه راه‌حل پیشنهادی برای مسائل فرهنگی. نیکولز می‌گوید: درنهایت، اگر این اتفاقی است که فقط بر روی سطح می‌افتد، و فرض‌های اساسی باهم هماهنگ نیستند، موجب نتیجه معکوس خواهد شد، اگر کارکنان وقتی گفته می‌شود پست وبلاگ را بنویسند، با کراهت این کار را انجام دهند، این بدان معناست كه این یک تصویر معتبر از فرهنگ شما نیست. کارکنان باید اعتقاد داشته باشند که مدیریت واقعا به چیزی که می‌گویند اهمیت می‎دهد و ارزشمند است تا نظرات خود را قبل از اینکه به کمپین بپیوندند نیز بیان کنند. هر تلاشی برای توسعه فرهنگ‌سازمانی، ارزش‌های شرکت را با چگونگی انجام کسب‌وکار همسو می‌کند. محتوا یکی دیگر از روش‌هایی است که سازمان می‌تواند نشان دهد که برای هماهنگی با مشتریان، کارکنان و چشم‌انداز استخدام انجام می‌دهد.
Posted on