7 عوامل موفقیت برای بازاریابی دیجیتال

 راه‌اندازی و حفظ استراتژی بازاریابی دیجیتال یک رابطه مداوم و متدولوژیک است، این‌گونه نیست که هر موقع هوس کردید با یک کلیک آن را روشن یا خاموش کنید.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب رویکردی چندجانبه برای بازاریابی دارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید نقاط مختلف لمسی آفلاین و غیر دیجیتال را که نیاز به شخصی‌سازی دارند داشته باشید تا بتوانید طرح بازاریابی خود را به‌طورکلی حمایت کنید. (به‌هرحال، دنیا، دنیای چالاکی است، کار کردن در انزوا مربوط به دهه گذشته است.)

درمجموع 80 سال تجربه دیجیتال، ما متوجه شده‌ایم که هفت دسته وجود دارد که به‌عنوان چارچوبی برای استراتژی بازاریابی عمل می‌کند.

اجازه دهید برخی از اقدامات درون هر رده را از کمترین حداقل تا سطح بهینه‌سازی کامل مقایسه کنیم.

  • برنامه

باور کنید یا نه، بازاریابی دیجیتالی بدون رویکرد استراتژیک خیلی هم غیرمعمول نیست. ما با برندهایی مواجه شدیم که می‌دانستند چگونه در اینستاگرام فعالیت کنند یا از طریق مدل‌های سازمانی خود بدون برنامه‌ریزی، کلیک‌های بالایی را به دست آوردند اما این برندها فرصت تأثیرگذاری از طریق سایر کانال‌ها را از دست می‎‌دهند. گاهی اوقات فکر می‌کنیم که می‌توانند کار بیشتری برای بهینه‌سازی زمان پخش خود انجام دهند.

استراتژیک بودن به معنای ایجاد نقشه راه سازمانی است. هر اقدام باید آگاهانه و مبتنی بر بینش باشد.

اقدام اساسی: شما فعالیت‌ها و کانال‌ها را اولویت‌بندی می‌کنید، اما بدون زمان‌بندی مشخص. اهداف هماهنگ نیستند و ابزارهای بازاریابی تک منظوره اتخاذ می‌شوند.

اقدام بهینه: ایجاد یک طرح بازاریابی چندکاناله با مدل کسب درآمد مبتنی بر قیف. اقدامات بر اساس مدل ارزش عمر ، با برنامه‌های 90 روزه و ارزیابی ساختاری در سراسر نقشه راه بازاریابی هستند.

  • دستیابی

آگاهی از نام تجاری و جذب بازدیدکننده به‌سوی دارایی‌های دیجیتال، ضروری است اما شما این را می‌دانستید. چگونه بازدید‌کنندگان را به سایت خود هدایت‌ کنید؟

اقدام اساسی: بهینه‌سازی سایت و رسانه‌های پولی، تک منظوره و محدود هستند. شما از ادوردز[1]،کلمات کلیدی و رسانه‌های آنلاین استفاده می‌کنید، اما به شکل ساده.

اقدام بهینه: ایجاد اهداف مشخص برای رسانه‌های خود در چارچوبی که متعلق به شماست، آن را به دست آورده‌اید و هزینه‌های آن را پرداخت کرده‌اید. از همه رسانه‌ها به‌درستی استفاده می‌شود و شما به‌صورت منظم رسانه‌ها را مرور می‌کنید و به‌طور مداوم گزینه‌ها را بررسی می‌کنید و بهبود می‌دهید.

  • تعامل

آه، تجربه خوب کاربر: هدف مقدس دنیای دیجیتال. به‌هرحال، ما دوست داریم که این‌گونه فکر کنیم، زیرا ما کاملا قدردان فاکتور مجهولی که به شکل هنری محاسبه‌شده و همان تجربه کاربری است، هستیم. یک طراحی خوب UX، تجربه، جریان اطلاعات و محتوا را در نظر می‌گیرد و از همه آن‌ها برای ایجاد تجربه‌ای عینی و دلپذیر استفاده می‌کند.

اقدام اساسی: هیچ کاربر شخصی برای طرح بازاریابی از چارچوب استفاده نمی‌کند. هیچ کاربری از نقشه‌کشی و پروفایل سازی استفاده نمی‌کند. به مشارکت دعوت نمی‌کند و بازدیدش از قسمت‌های مختلف سایت تصادفی است.

اقدام بهینه: یک استراتژی بازاریابی محتوا با محتوای باکیفیت بالا وجود دارد، یکپارچه‌سازی سفر شخصی مشتری که منجر به تبدیل‌شدن آن به گفتگو می‌شود. آزمون برای سناریوهای مختلف، ازجمله آزمون الف/ ب و  آزمون چند متغیری انجام می‌شود.

  • تبدیل کردن

چگونه افراد را از اینکه صرفا بیننده ویترین باشند به خریداران واقعی تبدیل کنیم؟ ساختن کانال‌های فروش متعدد می‌تواند شروع خوبی باشد. هدفمند کردن ارتباطات بازاریابی حتی از آن بهتر است.

اقدام اساسی: ارسال خبرنامه‌های ساده که مخاطبان عمومی را هدف قرار می‌دهد. ایمیل‌های ساده و عمومی خوش‌آمد گویی. هیچ بازاریابی مجدد پولی انجام نمی‌شود یا به‌صورت محدود انجام می‌گیرد.

اقدام بهینه: شخصی‌سازی همه ارتباطات از طریق گروه‌های کاربری. تنظیم ایمیل‌های خوش‌آمد گویی و ترک کردن. ارسال ایمیل‌های تقسیم شده چرخه حیات و گسترش رسانه‌های پولی برای هدف‌گیری مجدد. این کار باید در تمام نقاط اعمال شود.

  • مشغول کردن

اکنون‌که توجه مشتری را به خود جلب کرده‌اید، می‌خواهید در مورد اینکه چگونه آن‌ها را مشغول نگه‌دارید فکر کنید. چه چیزی باعث خواهد شد که آن‌ها با درخواست‌های بیشتر برگردند؟ این جایی است که مهارت‌های حفظ ارتباط شما واقعا به کار می‌آیند.

اقدام اساسی: ارسال یک خبرنامه کلی مشتری. بدون هیچ شخصی‌سازی، هیچ برنامه وفاداری و هیچ هدف‌گیری. مشارکت در شیوه تبلیغی تک منظوره در رسانه‌های اجتماعی.

اقدام بهینه: انجام تحقیقات تجربه مشتری برای مشخص کردن دارایی‌های شما. یک برنامه وفاداری فعال و به‌خوبی مدیریت‌شده داشته باشید. هر جا که امکان دارد از ابزارهای خود برای یادگیری ماشین استفاده کنید.

  • ارتباط احساسی برقرار کنید

به‌گونه‌ای رفتار کنید که مشتریان عاشق نام تجاری شما باشند به‌نحوی‌که در هر مرحله‌ای همراه شما باشند؛ هر جا شما می‌روید بروند، به چیزی که می‌گویید اعتماد داشته باشند- این کار نیازمند تعهد واقعی و کمی برنامه‌ریزی است.

اقدام اساسی: هویت نام تجاری و ارزش‌ها تعریف و بیان می‌شوند، اما نه خیلی واضح و به شکلی غالب. شاید به‌صورت چند بازبینی و در رسانه‌های به‌دست‌آمده وجود داشته باشند.

اقدام بهینه: هر دارایی نام تجاری، به‌وضوح هویت برند، ارزش‌ها و مزایای آن را در برمی‌گیرد. وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی فعال هستند و شخصیت نام تجاری را بیشتر می‌کنند. تحقیقات به کشف نقاط ضعف و نقص برند مربوط می‌شود که باید اصلاح شود. مدیریت اعتبار نام تجاری کاملا یکپارچه، شامل روابط عمومی و تعامل با جامعه است.

  • مدیریت کردن

هنگامی‌که همه‌چیز تنظیم شد، می‌توانید آرام بنشینید و به دنبال انفجار سحرآمیز باشید، اما خیلی آسوده‌خاطر نباشید. یک رویکرد پیشگیرانه برای مدیریت رویکرد و رشد نام تجاری خود داشته باشید.

اقدام اساسی: آنالیتیک را راه‌اندازی کنید، اما آن را به‌صورت موردی بررسی کنید. عملکرد به‌صورت تصادفی و بدون اهداف مشخص در نظر گرفته می‌شود.

اقدام بهینه: شاخص‌های عملکرد مبتنی بر ارزش، ترجیحا باارزش عمر تعریف‌شده در محل قرار می‌گیرند. بررسی‌های سریع و مؤثر در هفته انجام می‌شود و نقاط ضعف به‌سرعت تغییر می‌کند.

[1] AdWords

 

[addtoany]
Posted on